loading...

بازه

بازدید : 352
دوشنبه 22 آبان 1402 زمان : 15:28


اگر شما هم علاقه مند به گرفتن مدرک آیلتس هستید، حتما این سوال برایتان پیش می آید که از کجا شروع کنید یا چگونه مدرک آیلتس را از صفر تا صد دریافت کنید؟ بهترین روش ها و منابع برای شروع چیست؟ گرفتن مدرک آیلتس به روش صحیح یکی از دغدغه های اصلی زبان آموزان و علاقه مندان به اخذ مدرک آیلتس می باشد. اگر تازه شروع به یادگیری زبان آیلتس کرده اید و می خواهید بدانید چگونه می توانید این مدرک معتبر را دریافت کنید، با مجله پارت نیوزهمراه باشید.

آزمون آیلتس چیست؟

قبل از اینکه در مورد مراحل اخذ مدرک آیلتس صحبت کنیم، آیلتس چیست؟ آزمون آیلتس رایج ترین آزمون زبان انگلیسی است که بر اساس استانداردهای بین المللی است. به طور کلی، آزمون آیلتس آزمونی برای سنجش و سنجش مهارت ها و دانش زبانی داوطلبان واجد شرایط است.

آزمون آیلتس یکی از آزمون هایی است که تمامی افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند باید در آن شرکت کرده و موفق به کسب نمره قابل قبولی شوند. آزمون آیلتس معمولاً دارای دو بخش آکادمیک و جنرال است. افراد بر اساس اهداف خود باید در یکی از این آزمون ها شرکت کنند. در هر دو آزمون چهار نوع آزمون شامل مهارت های خواندن، مهارت های نوشتاری، مهارت های شنیداری و مهارت های گفتاری توسط داوطلب انجام می شود. در نهایت سطح زبان داوطلب سنجیده می شود و به فرد نمره ای بین صفر تا نه داده می شود.

شروع فرآیند تحصیل آیلتس

با داشتن اطلاعات کافی از برخی نکات و اقدام، می توانید از همان ابتدا مسیر را برای خود هموارتر کنید و در این آموزش موفق شوید. برای قبولی در آزمون آیلتس باید موارد زیر را انجام دهید:

نوع آزمون را مشخص کنید

ابتدا باید آزمونی را که می خواهید شرکت کنید انتخاب کنید و گواهینامه معتبر دریافت کنید. به این ترتیب می توانید روی موضوعات مهم و مهارت های مورد نیاز خود تمرکز کنید. زیرا برخی سوالات و مهارت های این دو آزمون با یکدیگر متفاوت است. انواع آزمون های آیلتس به شرح زیر می باشد.

آیلتس آکادمیک: این آزمون برای اهداف علمی و آکادمیک برگزار می شود. شرکت در این آزمایش واجد شرایط:

افرادی که قصد کار در موسسات حرفه ای و تخصصی در انگلستان را دارند.

افرادی که قصد ورود به دانشگاه در انگلستان و یا اخذ ویزای دانشجویی را دارند.

افرادی که می خواهند برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر در دانشگاه های سراسر جهان تحصیل کنند.

آیلتس جنرال: این آزمون برای افراد زیر مناسب است:

افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند.

افرادی که قصد تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی را دارند.

متقاضیانی که می خواهند شغل یا حرفه ای در کشورهای انگلیسی زبان پیدا کنند.

آیلتس لایف: این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت دائمی به انگلستان را دارند مناسب است.

آیلتس UKVI: این آزمون مشابه آزمون جنرال آیلتس است و برای افرادی مناسب است که به دنبال ویزای تحصیلی یا کاری هستند و یا قصد ادامه زندگی در انگلستان را دارند.

درج

هنگامی که اطلاعاتی در مورد نوع امتحانی که می خواهید دریافت کردید، باید برای اولین تصمیم آماده شوید. در مورد نحوه خواندن و انتخاب بین یادگیری معلم محور و یادگیری ریدینگ مستقل، اول از همه، سطح زبان شما باید دقیقاً بر اساس استانداردهای اروپایی تعیین شود. انتخاب هر روش برای تعیین سطوح به طور مستقیم یا آنلاین به عهده شماست.

روز تولد

در این مرحله زمان برنامه ریزی فرا رسیده است. هر دو روش معلم محور و خودآموز نیاز به یک برنامه اساسی و مناسب دارند. ابتدا می توانید از راهنمای افرادی که با آیلتس آشنا هستند استفاده کنید و از آنها کمک بگیرید. در صورت زیر موسسه و استاد مورد نظر بهترین برنامه را به شما پیشنهاد می دهد. به یاد داشته باشید که برنامه ریزی صحیح و دقیق باید شامل تمام مهارت های لازم باشد.

از ضرب الاجل ها آگاه باشید.

کسانی که قصد دارند برای تحصیل و پذیرش به شهرستان بیایند به تمام مهلت های دانشگاه توجه کنند تا فرصت را از دست ندهند. شما باید سخت مطالعه کنید تا بتوانید نمرات خود را به موقع ارسال کنید.

از منابع معتبر استفاده کنید

توجه داشته باشید که بدون استفاده از منابع موثق، درخواست بیش از حد فایده ای ندارد. بنابراین مطالعه منابع معتبر ترجیح داده می شود. هرگز وقت خود را با خواندن منابع مختلف و غیر معتبر تلف نکنید. به این ترتیب می توانید در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید.

تست های آزمایشی

شرکت در آزمون آزمایشی نه تنها فواید زیادی دارد، بلکه گاهی ضروری تلقی می شود. دلایل متعددی بر ضرورت این آزمون تأثیر می گذارد که برخی از آنها کلی هستند و برخی دیگر به تفاوت های فردی بین متقاضیان مربوط می شود. این تفاوت های فردی شامل تفاوت در سطح دانش و اضطراب آنها می شود.

چارچوب تست را بشناسید

اگر آزمون خود را به طور کامل درک نکنید، سردرگمی و مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد. در کنار برنامه ریزی باید از نحوه برگزاری هر جلسه و زمان مورد نیاز برای هر جلسه، تعداد سوالات آزمون، مهارت های مورد آزمون در آن، سیستم نمره دهی و ... اطلاعات کسب کرد.

یادگیری از طریق خودآموزی یا شرکت در کلاس زبان

به طور کلی هدف از برگزاری دوره های آموزشی آیلتس افزایش آمادگی متقاضیان برای ثبت نام در این آزمون بین المللی می باشد. اگر داوطلبان به طور منظم در کلاس ها و دوره های آیلتس شرکت کنند، می توانند موفق شوند. این کلاس ها و دوره ها به صورت گروهی، عادی، نیمه گروهی، خصوصی، نیمه خصوصی، فشرده و ... می باشد. به طرق مختلف سازماندهی شده و برای متقاضیان بسیار مفید است.

اما به یاد داشته باشید که همه نمی توانند در این دوره ها و کلاس ها شرکت کنند. این دسته از افراد به جای شرکت در کلاس های حضوری می توانند به صورت خودآموز به صورت آنلاین و در منزل برای آزمون آیلتس آماده شوند.

به دلیل مشغله کاری، کمبود وقت و غیره بسیاری از افراد روش آنلاین را انتخاب می کنند. اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید، این روش بهترین در نظر گرفته می شود. به طور کلی انتخاب هر یک از این روش ها به نظر خود شما بستگی دارد و شما تصمیم نهایی را در مورد موضوع می گیرید.
ش
راه کسب نمره بالا در آزمون آیلتس

اگر می خواهید در آزمون آیلتس امتیاز بالایی کسب کنید، توصیه می کنیم نکات زیر را مطالعه کنید.

تامین امکانات لازم

امروزه منابع مختلف آموزشی آیلتس برای متقاضیان ویزا و زبان آموزان محبوب است. به راحتی مطالب خودآموز را به انتخاب خود یا دوره های توصیه شده توسط استاد خود تهیه کنید.

در جلسات حل مسئله آیلتس زیر نظر اساتید مجرب شرکت کنید

هنگام مطالعه و یادگیری آیلتس در سطوح مختلف، ممکن است با چالش های مختلفی روبرو شوید. علاوه بر این، ممکن است اطلاعات مورد نیاز برای رویاپردازی با مهارت های مختلف را نداشته باشید، یا ممکن است در آزمون های تمرینی مشکل داشته باشید. در این مواقع بدون شک به کمک اساتید نیاز خواهید داشت. این را هم در نظر داشته باشید که وقتی خودتان مطالعه می کنید می توانید به صورت آنلاین و حضوری با اساتید چت کنید و مشکلات خود را حل کنید. همچنین در صورت موافقت معلم و شاگردانش می توانید در جلسات عیب یابی آنها شرکت کنید.

پیدا کردن یک شریک آموزشی

اگر بتوانید یک شریک خوب و با تجربه پیدا کنید، می توانید هر زبانی را به خوبی تمرین کنید و یاد بگیرید. برای یادگیری زبان انگلیسی نیز می توانید از این روش استفاده کنید. می توانید برای هر آزمونی، از جمله آزمون آیلتس، یک دوست تحصیلی پیدا کنید تا با او تمرین کنید. به خاطر داشته باشید که شریک زندگی شما نیازی به حرفه ای بودن و تجربه بودن ندارد. کافی است با او ارتباط برقرار کنید. اما ممکن است ندانید که یک شریک آموزشی چگونه می تواند به شما کمک کند. در اینجا آمده است که چگونه شریک آموزشی می تواند در این راه به شما کمک کند.

به شما کمک می کند گرامر را بهتر یاد بگیرید.

حضور آن نقش مهمی در رشد شما دارد.

تمرین و تعامل با آنها به شما کمک می کند زبان انگلیسی را سریعتر یاد بگیرید.

صحبت با او اعتماد به نفس شما را در یادگیری مهارت های گفتاری افزایش می دهد.

صحبت کردن با این شخص به شما آزادی اشتباه می دهد و همچنین به شما امکان می دهد از اشتباهات خود درس بگیرید. به یاد داشته باشید، مردم همیشه از اشتباهات خود راه درست را یاد می گیرند.

شرکت در آزمون های آزمایشی

این تست به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. به طور کلی شرکت در این آزمون برای ارزیابی وضعیت شما قبل از آزمون اصلی است که بسیار موثر و مفید تلقی می شود. اگر بتوانید بیش از یک بار در این آزمون شرکت کنید، نتایج مفیدتر خواهد بود و می توانید پیشرفت خود را بهتر پیگیری کنید.

به خاطر داشته باشید که شرکت در آزمون های آزمایشی به شما ایده ای از نحوه برگزاری آزمون می دهد و از اضطراب شما در مورد آزمون اصلی می کاهد. این به خودی خود تأثیر زیادی بر عملکرد شما دارد. علاوه بر این، این آزمون می تواند شما را از شرکت مجدد در آزمون اصلی و صرف هزینه اضافی نجات دهد.

اگر به اندازه کافی آماده نباشید، هزینه های امتحان اصلی شما هدر می رود. اما به یاد داشته باشید که آزمون آزمایشی تقریباً مشابه آزمون اصلی است. اگر در این آزمون موفق نشدید، می توانید بیشتر برای امتحان اصلی آماده شوید و امتحان را تا زمانی که به خوبی آماده شوید به تعویق بیندازید. در نهایت نیازی به پرداخت هزینه برای امتحانات مجدد نیست.

جستجو کنید تا بهترین موسسات آموزشی آیلتس را بیابید

اگر قصد انتخاب روش معلم محوری و ثبت نام در دوره های تحصیلی آیلتس را دارید، باید مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

بهترین مرکز آموزشی آیلتس را انتخاب کنید

توجه داشته باشید که سازمان های بسیاری وجود دارند که آموزش آیلتس را ارائه می دهند. هر یک از این موسسات دارای اساتیدی با سطوح مختلف تجربه هستند، بنابراین ممکن است همیشه در انتخاب بهترین موسسه دچار سردرگمی شوید. اما نیازی به استرس و نگرانی نیست. برای رهایی از این وضعیت گیج کننده، باید سوال بپرسید و در مورد موسسه مورد نظر اطلاعات کسب کنید.

می توانید از اساتید سابق موسسه کمک بگیرید و از آنها سوال بپرسید. پس از کسب اطلاع از کیفیت خدمات و آموزش موسسه آموزشی مورد نظر و وظایف آنها، می توانید با عقد قرارداد معتبر و رسمی با زبان آموزان با خیالی آسوده در دوره مورد نظر خود ثبت نام کنید.

به یاد داشته باشید که انتخاب مرکز مناسب برای آموزش آیلتس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نتوانید موسسه مناسبی را انتخاب کنید، البته در اصل نمی توانید ادامه تحصیل دهید. واضح است که در این شرایط موفق نخواهید شد. به خاطر داشته باشید که انتخاب موسسه آموزشی مناسب تاثیر زیادی بر روند یادگیری شما دارد. پس بهتر است برای انتخاب موسسه معتبر تمامی مواردی را که باید انجام دهید رعایت کنید.

با سیستم آموزشی موسسه مربوطه آشنا شوید و اطلاعات کسب کنید

یکی دیگر از کارهایی که برای موفقیت و گرفتن مدرک آیلتس باید انجام دهید، اطلاع از سیستم آموزشی موسسه مورد نظر است. همانطور که در قسمت قبل گفتیم، موسسات زیادی در زمینه آموزش آیلتس فعالیت می کنند. بنابراین سیستم آموزشی در هر یک از این موسسات متفاوت است و این موضوعی کاملا طبیعی و دور از ذهن نیست.

این امکان وجود دارد که شما دقیقاً ندانید سیستم آموزشی چیست و حتی اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشید. در نظر داشته باشید که سیستم آموزشی روش و موضوع آموزشی است که توسط معلمان به زبان آموزان آموزش داده می شود. عموماً همه معلمان از روش های مختلفی برای آموزش آیلتس استفاده می کنند و روش تدریس آنها معمولاً با یکدیگر متفاوت است.

برای آشنایی با سیستم آموزشی موسسه آموزشی آیلتس ابتدا باید به موسسه مراجعه کرده و از نحوه تدریس اساتید جویا شوید. همچنین سؤال از مدیر آموزش در مورد نظارت بر وضعیت زبان آموزان مهم است. به خاطر داشته باشید که مراکز تخصصی در زمینه آموزش آیلتس از نظر تئوری می توانند بهتر از سایر مراکز به شما کمک کنند و شما را در نردبان موفقیت راهنمایی کنند. همچنین چنین مراکزی به شما کمک می کند تا امتیاز بهتری کسب کنید.

تمرکز بر یادگیری و هدف؛ دانستن و پیگیری منابع موثق و پرهیز از شایعات

یکی دیگر از کارهایی که برای یادگیری آیلتس باید انجام دهید این است که از شایعات آیلتس دوری کنید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید باید اطلاعات و اخبار مربوط به آزمون آیلتس را دنبال کنید. برای دریافت اطلاعات معتبر و اصلی در این زمینه باید به وب سایت اجتماعی معتبر مراجعه و اطلاعات اصلی را درخواست کنید.

سایت های زیادی هستند که اطلاعات و رویدادهای مربوط به آیلتس را منتشر می کنند. اما همانطور که گفتیم نباید به شایعات مربوط به آیلتس توجه کنید. لطفا توجه داشته باشید که برخی منابع اطلاعات بسیار دقیق و درستی را منتشر نمی کنند. بنابراین، ممکن است در مورد نحوه دریافت اطلاعات در مورد اخبار آیلتس دچار سردرگمی شوید. بنابراین، بهتر است ابتدا یک منبع معتبر اطلاعاتی را انتخاب کنید.

در بین سایت هایی که اطلاعات و اخبار مربوط به آیلتس را منتشر می کنند، سایت IELTS.org بیشترین اعتبار را دارد. اخبار آیلتس را می توانید از این سایت معتبر استعلام کنید. علاوه بر این، شما باید بتوانید سایت های معتبری را که در زمینه اطلاعات آزمون آیلتس کار می کنند پیدا کنید. سایت های شورای بریتانیا و IDP از معتبرترین سایت ها در این زمینه محسوب می شوند. با پیگیری اطلاعات این سایت ها به راحتی می توانید از زمان برگزاری آزمون آیلتس مطلع شوید و برای آزمون خود آماده شوید.


اگر شما هم علاقه مند به گرفتن مدرک آیلتس هستید، حتما این سوال برایتان پیش می آید که از کجا شروع کنید یا چگونه مدرک آیلتس را از صفر تا صد دریافت کنید؟ بهترین روش ها و منابع برای شروع چیست؟ گرفتن مدرک آیلتس به روش صحیح یکی از دغدغه های اصلی زبان آموزان و علاقه مندان به اخذ مدرک آیلتس می باشد. اگر تازه شروع به یادگیری زبان آیلتس کرده اید و می خواهید بدانید چگونه می توانید این مدرک معتبر را دریافت کنید، با مجله پارت نیوزهمراه باشید.

آزمون آیلتس چیست؟

قبل از اینکه در مورد مراحل اخذ مدرک آیلتس صحبت کنیم، آیلتس چیست؟ آزمون آیلتس رایج ترین آزمون زبان انگلیسی است که بر اساس استانداردهای بین المللی است. به طور کلی، آزمون آیلتس آزمونی برای سنجش و سنجش مهارت ها و دانش زبانی داوطلبان واجد شرایط است.

آزمون آیلتس یکی از آزمون هایی است که تمامی افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند باید در آن شرکت کرده و موفق به کسب نمره قابل قبولی شوند. آزمون آیلتس معمولاً دارای دو بخش آکادمیک و جنرال است. افراد بر اساس اهداف خود باید در یکی از این آزمون ها شرکت کنند. در هر دو آزمون چهار نوع آزمون شامل مهارت های خواندن، مهارت های نوشتاری، مهارت های شنیداری و مهارت های گفتاری توسط داوطلب انجام می شود. در نهایت سطح زبان داوطلب سنجیده می شود و به فرد نمره ای بین صفر تا نه داده می شود.

شروع فرآیند تحصیل آیلتس

با داشتن اطلاعات کافی از برخی نکات و اقدام، می توانید از همان ابتدا مسیر را برای خود هموارتر کنید و در این آموزش موفق شوید. برای قبولی در آزمون آیلتس باید موارد زیر را انجام دهید:

نوع آزمون را مشخص کنید

ابتدا باید آزمونی را که می خواهید شرکت کنید انتخاب کنید و گواهینامه معتبر دریافت کنید. به این ترتیب می توانید روی موضوعات مهم و مهارت های مورد نیاز خود تمرکز کنید. زیرا برخی سوالات و مهارت های این دو آزمون با یکدیگر متفاوت است. انواع آزمون های آیلتس به شرح زیر می باشد.

آیلتس آکادمیک: این آزمون برای اهداف علمی و آکادمیک برگزار می شود. شرکت در این آزمایش واجد شرایط:

افرادی که قصد کار در موسسات حرفه ای و تخصصی در انگلستان را دارند.

افرادی که قصد ورود به دانشگاه در انگلستان و یا اخذ ویزای دانشجویی را دارند.

افرادی که می خواهند برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر در دانشگاه های سراسر جهان تحصیل کنند.

آیلتس جنرال: این آزمون برای افراد زیر مناسب است:

افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند.

افرادی که قصد تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی را دارند.

متقاضیانی که می خواهند شغل یا حرفه ای در کشورهای انگلیسی زبان پیدا کنند.

آیلتس لایف: این آزمون برای افرادی که قصد مهاجرت دائمی به انگلستان را دارند مناسب است.

آیلتس UKVI: این آزمون مشابه آزمون جنرال آیلتس است و برای افرادی مناسب است که به دنبال ویزای تحصیلی یا کاری هستند و یا قصد ادامه زندگی در انگلستان را دارند.

درج

هنگامی که اطلاعاتی در مورد نوع امتحانی که می خواهید دریافت کردید، باید برای اولین تصمیم آماده شوید. در مورد نحوه خواندن و انتخاب بین یادگیری معلم محور و یادگیری ریدینگ مستقل، اول از همه، سطح زبان شما باید دقیقاً بر اساس استانداردهای اروپایی تعیین شود. انتخاب هر روش برای تعیین سطوح به طور مستقیم یا آنلاین به عهده شماست.

روز تولد

در این مرحله زمان برنامه ریزی فرا رسیده است. هر دو روش معلم محور و خودآموز نیاز به یک برنامه اساسی و مناسب دارند. ابتدا می توانید از راهنمای افرادی که با آیلتس آشنا هستند استفاده کنید و از آنها کمک بگیرید. در صورت زیر موسسه و استاد مورد نظر بهترین برنامه را به شما پیشنهاد می دهد. به یاد داشته باشید که برنامه ریزی صحیح و دقیق باید شامل تمام مهارت های لازم باشد.

از ضرب الاجل ها آگاه باشید.

کسانی که قصد دارند برای تحصیل و پذیرش به شهرستان بیایند به تمام مهلت های دانشگاه توجه کنند تا فرصت را از دست ندهند. شما باید سخت مطالعه کنید تا بتوانید نمرات خود را به موقع ارسال کنید.

از منابع معتبر استفاده کنید

توجه داشته باشید که بدون استفاده از منابع موثق، درخواست بیش از حد فایده ای ندارد. بنابراین مطالعه منابع معتبر ترجیح داده می شود. هرگز وقت خود را با خواندن منابع مختلف و غیر معتبر تلف نکنید. به این ترتیب می توانید در زمان و تلاش خود صرفه جویی کنید.

تست های آزمایشی

شرکت در آزمون آزمایشی نه تنها فواید زیادی دارد، بلکه گاهی ضروری تلقی می شود. دلایل متعددی بر ضرورت این آزمون تأثیر می گذارد که برخی از آنها کلی هستند و برخی دیگر به تفاوت های فردی بین متقاضیان مربوط می شود. این تفاوت های فردی شامل تفاوت در سطح دانش و اضطراب آنها می شود.

چارچوب تست را بشناسید

اگر آزمون خود را به طور کامل درک نکنید، سردرگمی و مشکلات زیادی را تجربه خواهید کرد. در کنار برنامه ریزی باید از نحوه برگزاری هر جلسه و زمان مورد نیاز برای هر جلسه، تعداد سوالات آزمون، مهارت های مورد آزمون در آن، سیستم نمره دهی و ... اطلاعات کسب کرد.

یادگیری از طریق خودآموزی یا شرکت در کلاس زبان

به طور کلی هدف از برگزاری دوره های آموزشی آیلتس افزایش آمادگی متقاضیان برای ثبت نام در این آزمون بین المللی می باشد. اگر داوطلبان به طور منظم در کلاس ها و دوره های آیلتس شرکت کنند، می توانند موفق شوند. این کلاس ها و دوره ها به صورت گروهی، عادی، نیمه گروهی، خصوصی، نیمه خصوصی، فشرده و ... می باشد. به طرق مختلف سازماندهی شده و برای متقاضیان بسیار مفید است.

اما به یاد داشته باشید که همه نمی توانند در این دوره ها و کلاس ها شرکت کنند. این دسته از افراد به جای شرکت در کلاس های حضوری می توانند به صورت خودآموز به صورت آنلاین و در منزل برای آزمون آیلتس آماده شوند.

به دلیل مشغله کاری، کمبود وقت و غیره بسیاری از افراد روش آنلاین را انتخاب می کنند. اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشید، این روش بهترین در نظر گرفته می شود. به طور کلی انتخاب هر یک از این روش ها به نظر خود شما بستگی دارد و شما تصمیم نهایی را در مورد موضوع می گیرید.
ش
راه کسب نمره بالا در آزمون آیلتس

اگر می خواهید در آزمون آیلتس امتیاز بالایی کسب کنید، توصیه می کنیم نکات زیر را مطالعه کنید.

تامین امکانات لازم

امروزه منابع مختلف آموزشی آیلتس برای متقاضیان ویزا و زبان آموزان محبوب است. به راحتی مطالب خودآموز را به انتخاب خود یا دوره های توصیه شده توسط استاد خود تهیه کنید.

در جلسات حل مسئله آیلتس زیر نظر اساتید مجرب شرکت کنید

هنگام مطالعه و یادگیری آیلتس در سطوح مختلف، ممکن است با چالش های مختلفی روبرو شوید. علاوه بر این، ممکن است اطلاعات مورد نیاز برای رویاپردازی با مهارت های مختلف را نداشته باشید، یا ممکن است در آزمون های تمرینی مشکل داشته باشید. در این مواقع بدون شک به کمک اساتید نیاز خواهید داشت. این را هم در نظر داشته باشید که وقتی خودتان مطالعه می کنید می توانید به صورت آنلاین و حضوری با اساتید چت کنید و مشکلات خود را حل کنید. همچنین در صورت موافقت معلم و شاگردانش می توانید در جلسات عیب یابی آنها شرکت کنید.

پیدا کردن یک شریک آموزشی

اگر بتوانید یک شریک خوب و با تجربه پیدا کنید، می توانید هر زبانی را به خوبی تمرین کنید و یاد بگیرید. برای یادگیری زبان انگلیسی نیز می توانید از این روش استفاده کنید. می توانید برای هر آزمونی، از جمله آزمون آیلتس، یک دوست تحصیلی پیدا کنید تا با او تمرین کنید. به خاطر داشته باشید که شریک زندگی شما نیازی به حرفه ای بودن و تجربه بودن ندارد. کافی است با او ارتباط برقرار کنید. اما ممکن است ندانید که یک شریک آموزشی چگونه می تواند به شما کمک کند. در اینجا آمده است که چگونه شریک آموزشی می تواند در این راه به شما کمک کند.

به شما کمک می کند گرامر را بهتر یاد بگیرید.

حضور آن نقش مهمی در رشد شما دارد.

تمرین و تعامل با آنها به شما کمک می کند زبان انگلیسی را سریعتر یاد بگیرید.

صحبت با او اعتماد به نفس شما را در یادگیری مهارت های گفتاری افزایش می دهد.

صحبت کردن با این شخص به شما آزادی اشتباه می دهد و همچنین به شما امکان می دهد از اشتباهات خود درس بگیرید. به یاد داشته باشید، مردم همیشه از اشتباهات خود راه درست را یاد می گیرند.

شرکت در آزمون های آزمایشی

این تست به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنید. به طور کلی شرکت در این آزمون برای ارزیابی وضعیت شما قبل از آزمون اصلی است که بسیار موثر و مفید تلقی می شود. اگر بتوانید بیش از یک بار در این آزمون شرکت کنید، نتایج مفیدتر خواهد بود و می توانید پیشرفت خود را بهتر پیگیری کنید.

به خاطر داشته باشید که شرکت در آزمون های آزمایشی به شما ایده ای از نحوه برگزاری آزمون می دهد و از اضطراب شما در مورد آزمون اصلی می کاهد. این به خودی خود تأثیر زیادی بر عملکرد شما دارد. علاوه بر این، این آزمون می تواند شما را از شرکت مجدد در آزمون اصلی و صرف هزینه اضافی نجات دهد.

اگر به اندازه کافی آماده نباشید، هزینه های امتحان اصلی شما هدر می رود. اما به یاد داشته باشید که آزمون آزمایشی تقریباً مشابه آزمون اصلی است. اگر در این آزمون موفق نشدید، می توانید بیشتر برای امتحان اصلی آماده شوید و امتحان را تا زمانی که به خوبی آماده شوید به تعویق بیندازید. در نهایت نیازی به پرداخت هزینه برای امتحانات مجدد نیست.

جستجو کنید تا بهترین موسسات آموزشی آیلتس را بیابید

اگر قصد انتخاب روش معلم محوری و ثبت نام در دوره های تحصیلی آیلتس را دارید، باید مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

بهترین مرکز آموزشی آیلتس را انتخاب کنید

توجه داشته باشید که سازمان های بسیاری وجود دارند که آموزش آیلتس را ارائه می دهند. هر یک از این موسسات دارای اساتیدی با سطوح مختلف تجربه هستند، بنابراین ممکن است همیشه در انتخاب بهترین موسسه دچار سردرگمی شوید. اما نیازی به استرس و نگرانی نیست. برای رهایی از این وضعیت گیج کننده، باید سوال بپرسید و در مورد موسسه مورد نظر اطلاعات کسب کنید.

می توانید از اساتید سابق موسسه کمک بگیرید و از آنها سوال بپرسید. پس از کسب اطلاع از کیفیت خدمات و آموزش موسسه آموزشی مورد نظر و وظایف آنها، می توانید با عقد قرارداد معتبر و رسمی با زبان آموزان با خیالی آسوده در دوره مورد نظر خود ثبت نام کنید.

به یاد داشته باشید که انتخاب مرکز مناسب برای آموزش آیلتس از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر نتوانید موسسه مناسبی را انتخاب کنید، البته در اصل نمی توانید ادامه تحصیل دهید. واضح است که در این شرایط موفق نخواهید شد. به خاطر داشته باشید که انتخاب موسسه آموزشی مناسب تاثیر زیادی بر روند یادگیری شما دارد. پس بهتر است برای انتخاب موسسه معتبر تمامی مواردی را که باید انجام دهید رعایت کنید.

با سیستم آموزشی موسسه مربوطه آشنا شوید و اطلاعات کسب کنید

یکی دیگر از کارهایی که برای موفقیت و گرفتن مدرک آیلتس باید انجام دهید، اطلاع از سیستم آموزشی موسسه مورد نظر است. همانطور که در قسمت قبل گفتیم، موسسات زیادی در زمینه آموزش آیلتس فعالیت می کنند. بنابراین سیستم آموزشی در هر یک از این موسسات متفاوت است و این موضوعی کاملا طبیعی و دور از ذهن نیست.

این امکان وجود دارد که شما دقیقاً ندانید سیستم آموزشی چیست و حتی اطلاعاتی در مورد آن نداشته باشید. در نظر داشته باشید که سیستم آموزشی روش و موضوع آموزشی است که توسط معلمان به زبان آموزان آموزش داده می شود. عموماً همه معلمان از روش های مختلفی برای آموزش آیلتس استفاده می کنند و روش تدریس آنها معمولاً با یکدیگر متفاوت است.

برای آشنایی با سیستم آموزشی موسسه آموزشی آیلتس ابتدا باید به موسسه مراجعه کرده و از نحوه تدریس اساتید جویا شوید. همچنین سؤال از مدیر آموزش در مورد نظارت بر وضعیت زبان آموزان مهم است. به خاطر داشته باشید که مراکز تخصصی در زمینه آموزش آیلتس از نظر تئوری می توانند بهتر از سایر مراکز به شما کمک کنند و شما را در نردبان موفقیت راهنمایی کنند. همچنین چنین مراکزی به شما کمک می کند تا امتیاز بهتری کسب کنید.

تمرکز بر یادگیری و هدف؛ دانستن و پیگیری منابع موثق و پرهیز از شایعات

یکی دیگر از کارهایی که برای یادگیری آیلتس باید انجام دهید این است که از شایعات آیلتس دوری کنید. برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید باید اطلاعات و اخبار مربوط به آزمون آیلتس را دنبال کنید. برای دریافت اطلاعات معتبر و اصلی در این زمینه باید به وب سایت اجتماعی معتبر مراجعه و اطلاعات اصلی را درخواست کنید.

سایت های زیادی هستند که اطلاعات و رویدادهای مربوط به آیلتس را منتشر می کنند. اما همانطور که گفتیم نباید به شایعات مربوط به آیلتس توجه کنید. لطفا توجه داشته باشید که برخی منابع اطلاعات بسیار دقیق و درستی را منتشر نمی کنند. بنابراین، ممکن است در مورد نحوه دریافت اطلاعات در مورد اخبار آیلتس دچار سردرگمی شوید. بنابراین، بهتر است ابتدا یک منبع معتبر اطلاعاتی را انتخاب کنید.

در بین سایت هایی که اطلاعات و اخبار مربوط به آیلتس را منتشر می کنند، سایت IELTS.org بیشترین اعتبار را دارد. اخبار آیلتس را می توانید از این سایت معتبر استعلام کنید. علاوه بر این، شما باید بتوانید سایت های معتبری را که در زمینه اطلاعات آزمون آیلتس کار می کنند پیدا کنید. سایت های شورای بریتانیا و IDP از معتبرترین سایت ها در این زمینه محسوب می شوند. با پیگیری اطلاعات این سایت ها به راحتی می توانید از زمان برگزاری آزمون آیلتس مطلع شوید و برای آزمون خود آماده شوید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 8

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 86
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 750
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1167
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2784
  • بازدید ماه : 8095
  • بازدید سال : 136204
  • بازدید کلی : 492160
  • کدهای اختصاصی