loading...

بازه

بازدید : 32883
يکشنبه 9 مهر 1402 زمان : 12:01

جاهای دیدنی دبی برجمان یکی از مدرنترین و بروزترین مرکز خرید دبی است که بهترین های مدل در جهان را ارائه میدهد که در جهان تک هستند و همچنین بهترین و معروفترین برند های دنیا در این مرکز خرید همگی یک شبعه دارند. همچنین بازدید از سینمای ۴ بعدی این مجموعه را حتما امتحان کنید. یک سینمای 22 صفحهای، پیست اسکیت روی یخ و آکواریوم از دیگر امکانات تفریحی این مرکز خرید لوکس است. وجود دارد می توانید از دیگر امکانات این مرکز خرید همچون سالن سینما، کافی شاپ، بهترین رستوران ها و پارک تفریحی سرزمین جادو استفاده کنید. برای کسانی که با خودروهای شخصی به سمت این مرکز راهی شده اند می توانند از پارکینگ این مرکز استفاده کنند و خودروی خود را در این پارکینگ قرار دهند و با خیالی راحت به دیدن فروشگاه های این مرکز و جاذبه های آن مشغول شوند. نکته بسیار مهم در خرید طلا این است که توجه داشته باشید که قیمت طلا هم مانند سهام هر روز در نوسان می باشد به همین دلیل عاقلانه است که قبل از اینکه به بازار بروید و خریدی کنید حتما قیمت آن روز طلا را داشته باشید و این مهمترین فاکتوری است که باید قبل از خرید طلا در بازار طلا در دیره بدانید . برجمان موقعیت تجاری خوبی دارد و راه های دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی بسیار آسان است به همین دلیل طرفداران زیادی دارد و بسیاری از گردشگران خارجی به آن سر می زنند. دبی در فصل تابستان بسیار گرم، پر باد و مرطوب است و بهطور میانگین دارای دمایی در حدود ۴۰ درجهٔ سانتیگراد و در زمستان دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتیگراد میباشد.

این مرکز خرید در مقایسه با دیگر مراکز خرید در دبی بیش تر شناخته شده است و بعد از دبی مال و امارات مال به عنوان بزرگ ترین مرکز خرید در این شهر محسوب می شود. یکی دیگر از محبوب ترین پارک های آبی ساخته شده در دبی می باشد که مختص کودکان ساخته شده می باشد و یکی از بهترین مکان ها برای استراحت والدین و لذت بردن کودکان می باشد. یکی از مواردی که گردشگران و افراد زیادی به سمت این مرکز راهی می شوند، دارا بودن سیستم حمل و نقل فروشگاه های دبی مال است. دبی مال در مجاورت برج خلیفه واقع شده است. در این مرکز خرید در دبی جدای از اینکه 630 فروشگاه از برندهای مختلف وجود دارد، محلی برای نمایش و فروش لباس های طراحی شده توسط دیزاینرها و طراحان مختلف از سراسر جهان در نظر گرفته شده است که طرفداران خاص خودش را دارد. مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان، که به اختصار مسجد شیخ زاید خوانده میشود، مسجدی زیبا در شهر ابوظبی است. مرکز تجارت جهانی هم که جزو همین آسمان خراشهای مشرف به بزرگراه شیخ زاید است، در بالاترین طبقهی خود سکویی دارد که تماشای مناظر از آنجا از برج خلیفه هم ارزانتر در میآید. تماشای نمایش های این آبنما مخصوصا در شب که نورپردازی جذابی دارد جزو برنامه های تمام گردشگرانی است که به دبی سفر می کنند. از همین رو عده بسیاری از گردشگران به دهکده جهانی علاقمند و مراجعه می کنند و شما آنها را مشغول عکاسی و خرید می بینید .همچنین امکانات وسیعی از مراکز تفریحی و انواع سرگرمی ها و سنت ها و مراسم مختلف و جشن های متفاوت برای کودکان و بزرگسالان نیز در این منطقه برای گردشگران و مسافران تعبیه شده است و علت دیگری است که توریست ها به دهکده جهانی دبی علاقه مند میشوند و دهکده جهانی را در برنامه ریزی سفر دبی انتخاب می کنند همین گستردگی و تنوع در این دهکده می باشد .در ضمن به یاد داشته باشید که این مکان یک مرکز فرهنگی ، هنری ، تاریخی ، تفریحی و تجاری از کشورهای مختلف جهان بشمار می رود .

هر فردی برای سفر خود باید از قبل یک برنامه ریزی اصولی و دقیق داشته باشد تا به واسطه آن بتواند از جاهای دیدنی و بهترین مراکز خرید آن شهر دیدن کند و بهترین لحظات را در طول سفر خود بگذراند که دبی هم از این قاعده مستثنی نیست! بازار طلای دبی با نام سوق طلا نیز در میان عموم مردم و گردشگران تور دبی نیز شناخته می شود و نمونه یک جاذبه تفریحی مهم برای گردشگران برای گذراندن تعطیلات خود در دبی میباشد . مثلا با در نظر گرفتن بودجه هر زنی طلا ساخته شده است. اینجا یکی از بزرگترین مراکز خرید دبی است که مساحت آن حدود 205 هزار مترمربع است و همچنان نیز در حال توسعه است. حتی می شه سوغاتی کشورهای مختلفی که اینجا غرفه دارن رو خرید یا مثلا از غذاهاشون خورد. از این رو می توان در اطراف این مجتمع از برخی جاذبه های محبوب و تماشایی دبی نظیر جزیره نخل جمیرا، باغ گل معجزه دبی، برج خلیفه، آبنمای دبی و پارک آبی آتلانتیس دیدن کرد. در این پارک آبی سرسره های آبی طولانی وجود دارند که لذت بازی را دوچندان می کنند. علاوه بر آن که فروشگاه های زیادی در این مرکز وجود دارد شما می توانید انواع و اقسام برندهای ورزشی، مد و فشن و الکترونیک را ببینید و بر حسب نیازها و سلایق خود هر یک از آن ها را خریداری نمایید. این مراکز خرید دارای انواع امکانات تفریحی و رفاهی، جاذبههای گردشگری مانند آکواریوم، سینما، فودکورت، کافه، شهربازیها و غیره هستند.

مرکز تفریحی مجیک پلانت با تعدادی سالن بیلیارد و بولینگ نیز به عنوان یکی دیگر از امکانات مرکز خرید امارات مال دبی محسوب می شود. پارک برفی، مرکز تئاتر و هنر و دو هتل 5 ستاره لوکس از دیگر امکانات امارات مال است. • ورود حیوانات خانگی به دبی مال ممنوع است. در نتیجه اگر بهدنبال مکانی مناسب برای خرید انواع پارچه با قیمتی مناسب هستید، بازار بزرگ و رنگارنگ پارچه دبی، بهترین مقصد برای شما است. شهر جشنواره دبی با داشتن 400 فروشگاه از جمله فروشگاه بزرگ IKEA، که عرضه کننده انواع محصولات ایکیا با قیمت های فوق العاده مناسب و هایپر مارکت پاندا، که یک فروشگاه زنجیره ای مخصوص عرضه محصولات عربستان صعودی با قیمت های مناسب و ارزان، توجه عده بسیاری از گردشگران ایرانی را به خود جلب کرده است. اشاره کرد ، همچنین در هر کابین برای حفظ ایمنی افراد، یک دستگاه مخابره داخلی، سنسورهای آتشنشانی و دوربینهای مداربسته و همچنین تجهیزات ایمنی، تجهیزات نجات، کپسولهای آتشنشانی و یک دستگاه الکتروشوک وجود دارد. به غیر از منوی غذا در این رستوران مشتریان همچنین می توانند از منوی انواع نوشیدنی های گوارا و دسرهای لذیذ نیز سفارش دهند. فود کورتی با تنوع غذایی بالا هم در این پارک آبی هست که میتوانید انواع غذاها را در آن امتحان کنید و نگرانی بابت غذا نداشته باشید.

از جمله این خدمات می توان به وای فای رایگان، خدمات تبدیل ارز، سالن های استراحت، و رستوران های متعدد از جمله فست فود تا رستوران های لوکس اشاره کرد. فاز دوم فستیوال سیتی به یک اسکله تفریحی زیبا و آرامی راه دارد که با داشتن کافه و رستوران های متعدد و شکیل محیطی دلنشین را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است. به علت وجود برندهای محبوب و برتر دنیا و مراکز خرید متعدد و لوکس. در این مراکز خرید معروف ترین برندهای دنیا را مشاهده می کنید. اگر برای خرید و دیدن جاذبه های این مرکز راهی شدید می توانید در تمام ساعات زیبای های این آبنما را مشاهده کنید. با خرید از ماریا مال از تماشای ساحل زیبای دریا نیز لذت خواهید برد. قسمت مخصوص یمن در دهکده جهانی دبی هم مانند باقی کشورهای عربی خاورمیانه دارای معماری و دکور به سیار خاص و زیبای عربی میباشد. در این مقاله مناطق مسکونی و محلههای دبی در دو قسمت شمالی و جنوبی را به شما معرفی میکنیم. هنگامی که جادهها، راهآهن و به ویژه فرودگاهها سفرهای راحت و کم هزینه را تسهیل میکنند، گردشگران بیشتر به آن مناطق سفر میکنند. باعث شده است که سوق طلا یکی از پر طرفدارترین مناطق گردشگری دبی در خاورمیانه محسوب شود .

اما خب پیش از سفر به این دریاچه باید بدانید که قوانین سختگیرانهای درنظر گرفته شده است که بتوانند دریاچه را حفظ کنند. در این فرودگاه، اورژانس و مراکز خدمات پزشکی نیز وجود دارد بنابراین افرادی که دچار بیماری هستند نیز میتوانند با خیال راحت و بدون نگرانی از بابت بیماری خود، مدت زمان زیادی را در آنجا سپری کنند چرا که در صورتی که مشکلی پیش بیاید تیمهای پزشکی به کمک میآیند و در کمترین زمان ممکن میتوانند درمان شوند. علاوه بر این ، این آلیاژ به شما امکان می دهد بدون هزینه های زیاد مواد ، تصویر را به زیبایی تکمیل کنید. در این بازار قایق هایی بر روی آب قراردارند که انواع صنایع دستی و برندهای روز دنیا را به فروش می رسانند. مرکز خرید فستیوال سنتر دبی یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای افرادی که اهل خرید و گردش هستند می باشد و از همه مهمتر این مرکز خرید یکی از مهمترین مراکز خرید دبی بوده که در آن می توان انواع کالاها از قبیل جواهرآلات، لوازم الکترونیکی، پوشاک و مواد غذایی را پیدا کرد. از ویژگی های دیگر این مرکز خرید می توان به آب نمای مشهورش اشاره کرد. در طول سفر خود با تور دبی حتما از دیدن ویژگی های منحصر به فرد مرکز خرید امارات حیرت زده خواهید شد.

از دیگر جاذبه های اینجا طراحی و دیزاین منحصر به فرد سقف آن و موقعیت این مرکز خرید است که در نزدیکی دریا در فاصله ی چند دقیقه ای از ساحل جمیرا واقع شده است. همچنین از دیگر قسمت های مهم این مرکز می توان به هایپر مارکت کافور و سینمای چند بعدی واکس (VOX) اشاره کرد. در این غرفه همچنین طیف وسیعی از انواع لباسهای سنتی، کیف کفش و صنایع دستی ایتالیایی به چشم میخورد. بازار عظیمی وجود دارد که انواع جواهرات و جواهرات فروشی را به فروش می رساند. از آنجایی که مراقبت از ثروت شهر، برپایی مرکز حکومت و یک دژ مستحکم اصلیترین نیازهای مردم بود، در نیمه دوم قرن هجدهم این قلعه را ساختند. برای ملاقات کردن این کروکودیل ها باید به طبقه دوم بنا بروید. اگر قصد دارید به جذاب ترین مرکز خرید در شهر امارات متحده عربی سفر کنید می توانید از طریق خیابان دو طبقه دوحه به سمت دبی مال راهی شوید. مال امارات در منطقه البرشا واقع شده است و حدود 630 برند بینالمللی را در خود جای داده است. آکواریوم دبی یکی از معروفترین جاهای دیدنی دبی با ۱۴۰ گونهی دریایی است که بهصورت معلق در طبقهی همکف بازار دبی قرار دارد. این دهکده در واقع مجموعهای است که در آن کشورهای مختلف دارای غرفهای به شکل بناهای معروف کشورشان هستند. البته ، احترام بیشتری از این لیست در نظر گرفته شده است گرانبها سنگ - مروارید ، زمرد ، یاقوت کبود ، یاقوت. همچنین می توانید جواهراتی را با ترکیبی از سنگهای زینتی و گرانبها پیدا کنید. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 370000MM بنا شده است و همچنین شامل 13 رستوران ، کافی شاپ و 300 فروشگاه میباشد . در اینجا، طراحی و دکوراسیون بهگونهای صورت گرفته است که براحتی قابل تطبیق با نیازهای پروانههاست. این هتل که به عنوان تنها هتل 7 ستاره در دنیا شناخته میشود دارای اتاق های بسیار لوکس و پر امکاناتی است.

چنین محصولاتی بسیار اصلی به نظر می رسند ، اما گاها جای دادن آنها در نوعی تصویر دشوار است. دهکده جهانی متفاوتترین مراکز در خرید دبی است. در روز های شنبه تا چهار شنبه، دهکده جهانی دبی از ساعت سه و نیم عصر تا دوازده شب باز است. ارتفاع برج العرب ۳۲۱ متر می باشد که برای استحکام آن ۲۵۰ ستون در عمق ۴۵ متری دریا در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که در این مرکز خرید مراکز تفریحی مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به شهربازی مجیک پلنت و پیست اسکی سرپوشیده اسکی دبی اشاره کرد. لازم به ذکر است، بسته به ساعتی که از این جاذبه دیدن میکنید، قیمت بلیطها تغییر میکنند. بسته به سبک ، می توانید برای هر روز یک دکوراسیون محتاطانه یا برای یک مراسم خاص لوازم جانبی دیدنی انتخاب کنید. • بسته های طلا 1950 درهم قیمت دارند و دارای مزایای به ارزش 13000 درهم است. هزینه بلیط موزه آینده دبی برای کودکان زیر 4 سال رایگان و بالای 4 سال برای هر نفر 149 درهم (تا پایان سال 2023) می باشد. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب باغوحش زیر آب، نمایشگاههایی است که به خزندگان اختصاص داده شده است و گونههای مختلفی از این حیوانات در آن نگهداری میشوند و میتوانید آنها را از نزدیک ببینید. بخش دیگر مرکز خريد فستيوال واتر فرانت سنتر دبی می باشد که شامل 600 فروشگاه، 100 رستوران، یک مجتمع سینمایی 12 پرده ای، سالن بولینگ و يک مرکز تفريحي وسيع و پارکينگ با ظرفيت 13000 اتومبيل می باشد. در پارک آبی لاگونا یک روز مهیج و عالی را تجربه می کنید و به همراه دوستان و خانواده در کنار دریا و سرسره های مهیج تفریح می کنید. بستههای کندرهندی، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن در کنار انواع عود و گلاب و انواع بخور را میتوانید از بازار ادویهی دیره تهیه کنید.

اجازه بدهید که در ادامه انواع آکواریومها و انواع موجودات این مجموعه را نام ببریم. مهمترین ویژگی این مرکز خرید این است که شما میتوانید اجناس باقیمتهای مختلف را مشاهده کنید. با اینکه امروزه دبی با جاذبههای تفریحی و اسکله معروف است اما بیابانگردی هنوز هم از زیباترین قسمتهای این تور به شمار میرود. همان طور که در بالا گفتیم، مرکز خرید برجمان Burjuman mall در ببر دبی قرار دارد که همین گویای این قضیه است که شما ضمن بازدید از این مرکز خرید و مجموعه بزرگ برجمان، میتوانید از مکانهای دیدنی موجود در اطراف این مرکز خرید هم دیدن کنید. داخل هر سه ترمینال فرودگاه دبی، اتوبوس موجود است. در این پکیج یک بن ۱۰ درهمی (۲٫۷۲ دلار آمریکا) در کافه آکواریوم و یک بن ۲۰ درهمی (۵٫۴۴ دلار آمریکا) در فروشگاههای داخل مجموعه به هر نفر داده میشود.هزینه پکیج بازدید از پناهگاه پنگوئنها در پاییز ۲۰۲۱، برای کودکان بالای دو سال و بزرگسالان، ۱۹۹ درهم (۵۴٫۱۸ دلار آمریکا) است. این یک منظره کامل است. در این مکان می توانید ببینید ، دستان خود را بگیرید و حتی جواهرات را امتحان کنید ، با فروشندگان چانه بزنید ، لوازم جانبی ارزان بخرید و از منظره شگفت انگیز لذت ببرید. در این مرکز خرید لوکس دبی میتوانید انواع پوشاک، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیکی، لوازم منزل و… را همراه با فیلم تجربه کنید؛ اتفاقی که در سینمای چهار بعدی تجربه خواهید کرد.فروشگاهی با انواع سوغاتیهای عجیب و جالب در این محل فعالیت میکند که میتواند حسن ختام خوبی برای گشتوگذارتان در این بخش از دهکده باشد. خط سبز رنگ مسیر کوتاهتری است که ایستگاه Creek را به ایستگاه Etisalat متصل میکند. مرکز خرید ابن بطوطه، که در جاده شیخ زائد قرار دارد جزو بزرگترین مراکز خرید در دبی می باشد. این دو مرکز خررید بزرگ، فاصله چندانی از هم ندارند و در جاده Al Awir بعد از خروجی خیابان شیخ زائد واقع شده اند.

گلوبال ویلیج دبی از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا نیمه شب و از پنجشنبه تا جمعه از ساعت 16 تا 1 هکر نست باز است. بازار شناور دبی جزو جاذبه های لذت بخش این شهر است. در این بخش بیش از ۱۵۰ فروشگاه برند پوشاک، ساعت، طلا و جواهر در آن دیده میشود. ضمنا بدانید هر چه عیار آن بیشتر باشد به معنی این است که طلا خالص تر می باشد و در آن از نا خالصی کمتری دارد . این یک مکان عالی برای افرادی است که به دنبال گذراندن وقت با عزیزان خود هستند. بازدید از موزه مدرسه الاحمدیه نیاز به زمان زیادی ندارد و شما با ۲ تا ۴ ساعت وقت میتوانید یک بازدید کامل از این مدرسه داشته باشید. مرکز خرید امارات مال در جاده شیخ زاید در سال 2005 تاسیس شد و همچنان مورد بازدید کلیه گردشگران می باشد. مرکز خرید امارات مال در مرکز شهر قرار دارد. وافی مال در خیابان عود میثاء دبی قرار دارد. پس از 10 دقیقه پیاده روی به مارینا مال خواهید رسید. در ایستگاه متروی Ibn Battuta از قطار پیاده شده و از آنجا با 3 دقیقه پیادهروی به این مرکز خواهید رسید. متروی دبی از دو خط اصلی تشکیل شده است؛ خط قرمز و خط سبز رنگ. شما به راحتی با پیاده شدن از ایستگاه متروی Deira City Centre به این بازار دسترسی خواهید داشت.

در این مکان دیدنی میتوانید از کتابخانهی DNA دیدن کنید، تغییرات آبوهوایی زمین و فعالیتهایی که باعث بهتر شدن آن میشود را بیاموزید. نمای فولادی آن به طول 17 هزار متر است که با استفاده از فولاد ضد زنگ و جدیدترین الگوریتم های ساختمانی و با کمک ربات ساخته شده است. در ساخت این نما که از بیرون ساختاری بیضیشکل دارد، از فولاد ضدزنگ استفاده کردهاند که بر اساس جدیدترین الگوریتمهای ساختمانی ساخته شده است. اما اگر که می خواهید با ماشین شخصی خود به این مرکز خرید بروید، از خیابان شیخ زاید به راحتی مرکز خرید امارات مال را می بینید. یک ایستگاه مترو در نزدیکی مرکز خرید امارات مال دبی وجود دارد که بهترین راه برای رسیدن به این مرکز خرید محسوب می شود. بعد از خرید بلیط هواپیما دبی احتمالا این سوال به ذهنتان خطور میکند که پرواز شما در کدام یک از ترمینالهای فرودگاه دبی مینشیند. مرکز ورزشی «ترین استرنث اند فیتنس» (Train Strength & Fitness) با برگزاری انواع کلاسها و ارائه تجهیزات مدرن به شما کمک میکند تا در طول سفر نیز تناسب اندام خود را حفظ کنید. این بوتیک ها انواع مارک های محلی و بین المللی را به فروش می رسانند. تجربه حفار هیدرولیک به کودکان این امکان را می دهد که با استفاده از حفارها، دامپرها و سایر ماشین آلات ساختمانی کنترل را در دست بگیرند. برخلاف جواهرات معمولی ارزان ، مواد رنگ خود را از دست نمی دهد با گذشت زمان و برای مدت طولانی جذاب باقی می ماند. مارینا مال یک مرکز خرید معمولی به حساب میآید که کالاهای لوکس را نیز در خود جای داده است. در دبی مال میتوانید از جاذبههای زیادی دیدن کنید. این مالها و مراکز خرید بزرگ، نه تنها طیف وسیعی از فروشگاهها و کالاهای باکیفیت را در اختیار شما قرار میدهند، بلکه دارای امکانات تفریحی و رفاهی زیادی هستند که ساعتها شما را سرگرم میکند.

جاهای دیدنی دبی برجمان یکی از مدرنترین و بروزترین مرکز خرید دبی است که بهترین های مدل در جهان را ارائه میدهد که در جهان تک هستند و همچنین بهترین و معروفترین برند های دنیا در این مرکز خرید همگی یک شبعه دارند. همچنین بازدید از سینمای ۴ بعدی این مجموعه را حتما امتحان کنید. یک سینمای 22 صفحهای، پیست اسکیت روی یخ و آکواریوم از دیگر امکانات تفریحی این مرکز خرید لوکس است. وجود دارد می توانید از دیگر امکانات این مرکز خرید همچون سالن سینما، کافی شاپ، بهترین رستوران ها و پارک تفریحی سرزمین جادو استفاده کنید. برای کسانی که با خودروهای شخصی به سمت این مرکز راهی شده اند می توانند از پارکینگ این مرکز استفاده کنند و خودروی خود را در این پارکینگ قرار دهند و با خیالی راحت به دیدن فروشگاه های این مرکز و جاذبه های آن مشغول شوند. نکته بسیار مهم در خرید طلا این است که توجه داشته باشید که قیمت طلا هم مانند سهام هر روز در نوسان می باشد به همین دلیل عاقلانه است که قبل از اینکه به بازار بروید و خریدی کنید حتما قیمت آن روز طلا را داشته باشید و این مهمترین فاکتوری است که باید قبل از خرید طلا در بازار طلا در دیره بدانید . برجمان موقعیت تجاری خوبی دارد و راه های دسترسی به آن با وسایل نقلیه عمومی بسیار آسان است به همین دلیل طرفداران زیادی دارد و بسیاری از گردشگران خارجی به آن سر می زنند. دبی در فصل تابستان بسیار گرم، پر باد و مرطوب است و بهطور میانگین دارای دمایی در حدود ۴۰ درجهٔ سانتیگراد و در زمستان دارای دمای ۲۳ درجهٔ سانتیگراد میباشد.

این مرکز خرید در مقایسه با دیگر مراکز خرید در دبی بیش تر شناخته شده است و بعد از دبی مال و امارات مال به عنوان بزرگ ترین مرکز خرید در این شهر محسوب می شود. یکی دیگر از محبوب ترین پارک های آبی ساخته شده در دبی می باشد که مختص کودکان ساخته شده می باشد و یکی از بهترین مکان ها برای استراحت والدین و لذت بردن کودکان می باشد. یکی از مواردی که گردشگران و افراد زیادی به سمت این مرکز راهی می شوند، دارا بودن سیستم حمل و نقل فروشگاه های دبی مال است. دبی مال در مجاورت برج خلیفه واقع شده است. در این مرکز خرید در دبی جدای از اینکه 630 فروشگاه از برندهای مختلف وجود دارد، محلی برای نمایش و فروش لباس های طراحی شده توسط دیزاینرها و طراحان مختلف از سراسر جهان در نظر گرفته شده است که طرفداران خاص خودش را دارد. مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان، که به اختصار مسجد شیخ زاید خوانده میشود، مسجدی زیبا در شهر ابوظبی است. مرکز تجارت جهانی هم که جزو همین آسمان خراشهای مشرف به بزرگراه شیخ زاید است، در بالاترین طبقهی خود سکویی دارد که تماشای مناظر از آنجا از برج خلیفه هم ارزانتر در میآید. تماشای نمایش های این آبنما مخصوصا در شب که نورپردازی جذابی دارد جزو برنامه های تمام گردشگرانی است که به دبی سفر می کنند. از همین رو عده بسیاری از گردشگران به دهکده جهانی علاقمند و مراجعه می کنند و شما آنها را مشغول عکاسی و خرید می بینید .همچنین امکانات وسیعی از مراکز تفریحی و انواع سرگرمی ها و سنت ها و مراسم مختلف و جشن های متفاوت برای کودکان و بزرگسالان نیز در این منطقه برای گردشگران و مسافران تعبیه شده است و علت دیگری است که توریست ها به دهکده جهانی دبی علاقه مند میشوند و دهکده جهانی را در برنامه ریزی سفر دبی انتخاب می کنند همین گستردگی و تنوع در این دهکده می باشد .در ضمن به یاد داشته باشید که این مکان یک مرکز فرهنگی ، هنری ، تاریخی ، تفریحی و تجاری از کشورهای مختلف جهان بشمار می رود .

هر فردی برای سفر خود باید از قبل یک برنامه ریزی اصولی و دقیق داشته باشد تا به واسطه آن بتواند از جاهای دیدنی و بهترین مراکز خرید آن شهر دیدن کند و بهترین لحظات را در طول سفر خود بگذراند که دبی هم از این قاعده مستثنی نیست! بازار طلای دبی با نام سوق طلا نیز در میان عموم مردم و گردشگران تور دبی نیز شناخته می شود و نمونه یک جاذبه تفریحی مهم برای گردشگران برای گذراندن تعطیلات خود در دبی میباشد . مثلا با در نظر گرفتن بودجه هر زنی طلا ساخته شده است. اینجا یکی از بزرگترین مراکز خرید دبی است که مساحت آن حدود 205 هزار مترمربع است و همچنان نیز در حال توسعه است. حتی می شه سوغاتی کشورهای مختلفی که اینجا غرفه دارن رو خرید یا مثلا از غذاهاشون خورد. از این رو می توان در اطراف این مجتمع از برخی جاذبه های محبوب و تماشایی دبی نظیر جزیره نخل جمیرا، باغ گل معجزه دبی، برج خلیفه، آبنمای دبی و پارک آبی آتلانتیس دیدن کرد. در این پارک آبی سرسره های آبی طولانی وجود دارند که لذت بازی را دوچندان می کنند. علاوه بر آن که فروشگاه های زیادی در این مرکز وجود دارد شما می توانید انواع و اقسام برندهای ورزشی، مد و فشن و الکترونیک را ببینید و بر حسب نیازها و سلایق خود هر یک از آن ها را خریداری نمایید. این مراکز خرید دارای انواع امکانات تفریحی و رفاهی، جاذبههای گردشگری مانند آکواریوم، سینما، فودکورت، کافه، شهربازیها و غیره هستند.

مرکز تفریحی مجیک پلانت با تعدادی سالن بیلیارد و بولینگ نیز به عنوان یکی دیگر از امکانات مرکز خرید امارات مال دبی محسوب می شود. پارک برفی، مرکز تئاتر و هنر و دو هتل 5 ستاره لوکس از دیگر امکانات امارات مال است. • ورود حیوانات خانگی به دبی مال ممنوع است. در نتیجه اگر بهدنبال مکانی مناسب برای خرید انواع پارچه با قیمتی مناسب هستید، بازار بزرگ و رنگارنگ پارچه دبی، بهترین مقصد برای شما است. شهر جشنواره دبی با داشتن 400 فروشگاه از جمله فروشگاه بزرگ IKEA، که عرضه کننده انواع محصولات ایکیا با قیمت های فوق العاده مناسب و هایپر مارکت پاندا، که یک فروشگاه زنجیره ای مخصوص عرضه محصولات عربستان صعودی با قیمت های مناسب و ارزان، توجه عده بسیاری از گردشگران ایرانی را به خود جلب کرده است. اشاره کرد ، همچنین در هر کابین برای حفظ ایمنی افراد، یک دستگاه مخابره داخلی، سنسورهای آتشنشانی و دوربینهای مداربسته و همچنین تجهیزات ایمنی، تجهیزات نجات، کپسولهای آتشنشانی و یک دستگاه الکتروشوک وجود دارد. به غیر از منوی غذا در این رستوران مشتریان همچنین می توانند از منوی انواع نوشیدنی های گوارا و دسرهای لذیذ نیز سفارش دهند. فود کورتی با تنوع غذایی بالا هم در این پارک آبی هست که میتوانید انواع غذاها را در آن امتحان کنید و نگرانی بابت غذا نداشته باشید.

از جمله این خدمات می توان به وای فای رایگان، خدمات تبدیل ارز، سالن های استراحت، و رستوران های متعدد از جمله فست فود تا رستوران های لوکس اشاره کرد. فاز دوم فستیوال سیتی به یک اسکله تفریحی زیبا و آرامی راه دارد که با داشتن کافه و رستوران های متعدد و شکیل محیطی دلنشین را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است. به علت وجود برندهای محبوب و برتر دنیا و مراکز خرید متعدد و لوکس. در این مراکز خرید معروف ترین برندهای دنیا را مشاهده می کنید. اگر برای خرید و دیدن جاذبه های این مرکز راهی شدید می توانید در تمام ساعات زیبای های این آبنما را مشاهده کنید. با خرید از ماریا مال از تماشای ساحل زیبای دریا نیز لذت خواهید برد. قسمت مخصوص یمن در دهکده جهانی دبی هم مانند باقی کشورهای عربی خاورمیانه دارای معماری و دکور به سیار خاص و زیبای عربی میباشد. در این مقاله مناطق مسکونی و محلههای دبی در دو قسمت شمالی و جنوبی را به شما معرفی میکنیم. هنگامی که جادهها، راهآهن و به ویژه فرودگاهها سفرهای راحت و کم هزینه را تسهیل میکنند، گردشگران بیشتر به آن مناطق سفر میکنند. باعث شده است که سوق طلا یکی از پر طرفدارترین مناطق گردشگری دبی در خاورمیانه محسوب شود .

اما خب پیش از سفر به این دریاچه باید بدانید که قوانین سختگیرانهای درنظر گرفته شده است که بتوانند دریاچه را حفظ کنند. در این فرودگاه، اورژانس و مراکز خدمات پزشکی نیز وجود دارد بنابراین افرادی که دچار بیماری هستند نیز میتوانند با خیال راحت و بدون نگرانی از بابت بیماری خود، مدت زمان زیادی را در آنجا سپری کنند چرا که در صورتی که مشکلی پیش بیاید تیمهای پزشکی به کمک میآیند و در کمترین زمان ممکن میتوانند درمان شوند. علاوه بر این ، این آلیاژ به شما امکان می دهد بدون هزینه های زیاد مواد ، تصویر را به زیبایی تکمیل کنید. در این بازار قایق هایی بر روی آب قراردارند که انواع صنایع دستی و برندهای روز دنیا را به فروش می رسانند. مرکز خرید فستیوال سنتر دبی یکی دیگر از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای افرادی که اهل خرید و گردش هستند می باشد و از همه مهمتر این مرکز خرید یکی از مهمترین مراکز خرید دبی بوده که در آن می توان انواع کالاها از قبیل جواهرآلات، لوازم الکترونیکی، پوشاک و مواد غذایی را پیدا کرد. از ویژگی های دیگر این مرکز خرید می توان به آب نمای مشهورش اشاره کرد. در طول سفر خود با تور دبی حتما از دیدن ویژگی های منحصر به فرد مرکز خرید امارات حیرت زده خواهید شد.

از دیگر جاذبه های اینجا طراحی و دیزاین منحصر به فرد سقف آن و موقعیت این مرکز خرید است که در نزدیکی دریا در فاصله ی چند دقیقه ای از ساحل جمیرا واقع شده است. همچنین از دیگر قسمت های مهم این مرکز می توان به هایپر مارکت کافور و سینمای چند بعدی واکس (VOX) اشاره کرد. در این غرفه همچنین طیف وسیعی از انواع لباسهای سنتی، کیف کفش و صنایع دستی ایتالیایی به چشم میخورد. بازار عظیمی وجود دارد که انواع جواهرات و جواهرات فروشی را به فروش می رساند. از آنجایی که مراقبت از ثروت شهر، برپایی مرکز حکومت و یک دژ مستحکم اصلیترین نیازهای مردم بود، در نیمه دوم قرن هجدهم این قلعه را ساختند. برای ملاقات کردن این کروکودیل ها باید به طبقه دوم بنا بروید. اگر قصد دارید به جذاب ترین مرکز خرید در شهر امارات متحده عربی سفر کنید می توانید از طریق خیابان دو طبقه دوحه به سمت دبی مال راهی شوید. مال امارات در منطقه البرشا واقع شده است و حدود 630 برند بینالمللی را در خود جای داده است. آکواریوم دبی یکی از معروفترین جاهای دیدنی دبی با ۱۴۰ گونهی دریایی است که بهصورت معلق در طبقهی همکف بازار دبی قرار دارد. این دهکده در واقع مجموعهای است که در آن کشورهای مختلف دارای غرفهای به شکل بناهای معروف کشورشان هستند. البته ، احترام بیشتری از این لیست در نظر گرفته شده است گرانبها سنگ - مروارید ، زمرد ، یاقوت کبود ، یاقوت. همچنین می توانید جواهراتی را با ترکیبی از سنگهای زینتی و گرانبها پیدا کنید. این مرکز خرید در زمینی به مساحت 370000MM بنا شده است و همچنین شامل 13 رستوران ، کافی شاپ و 300 فروشگاه میباشد . در اینجا، طراحی و دکوراسیون بهگونهای صورت گرفته است که براحتی قابل تطبیق با نیازهای پروانههاست. این هتل که به عنوان تنها هتل 7 ستاره در دنیا شناخته میشود دارای اتاق های بسیار لوکس و پر امکاناتی است.

چنین محصولاتی بسیار اصلی به نظر می رسند ، اما گاها جای دادن آنها در نوعی تصویر دشوار است. دهکده جهانی متفاوتترین مراکز در خرید دبی است. در روز های شنبه تا چهار شنبه، دهکده جهانی دبی از ساعت سه و نیم عصر تا دوازده شب باز است. ارتفاع برج العرب ۳۲۱ متر می باشد که برای استحکام آن ۲۵۰ ستون در عمق ۴۵ متری دریا در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است که در این مرکز خرید مراکز تفریحی مختلفی وجود دارد که از جمله آن ها می توان به شهربازی مجیک پلنت و پیست اسکی سرپوشیده اسکی دبی اشاره کرد. لازم به ذکر است، بسته به ساعتی که از این جاذبه دیدن میکنید، قیمت بلیطها تغییر میکنند. بسته به سبک ، می توانید برای هر روز یک دکوراسیون محتاطانه یا برای یک مراسم خاص لوازم جانبی دیدنی انتخاب کنید. • بسته های طلا 1950 درهم قیمت دارند و دارای مزایای به ارزش 13000 درهم است. هزینه بلیط موزه آینده دبی برای کودکان زیر 4 سال رایگان و بالای 4 سال برای هر نفر 149 درهم (تا پایان سال 2023) می باشد. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب باغوحش زیر آب، نمایشگاههایی است که به خزندگان اختصاص داده شده است و گونههای مختلفی از این حیوانات در آن نگهداری میشوند و میتوانید آنها را از نزدیک ببینید. بخش دیگر مرکز خريد فستيوال واتر فرانت سنتر دبی می باشد که شامل 600 فروشگاه، 100 رستوران، یک مجتمع سینمایی 12 پرده ای، سالن بولینگ و يک مرکز تفريحي وسيع و پارکينگ با ظرفيت 13000 اتومبيل می باشد. در پارک آبی لاگونا یک روز مهیج و عالی را تجربه می کنید و به همراه دوستان و خانواده در کنار دریا و سرسره های مهیج تفریح می کنید. بستههای کندرهندی، زیره، پاپریکا، زعفران، سماق و آویشن در کنار انواع عود و گلاب و انواع بخور را میتوانید از بازار ادویهی دیره تهیه کنید.

اجازه بدهید که در ادامه انواع آکواریومها و انواع موجودات این مجموعه را نام ببریم. مهمترین ویژگی این مرکز خرید این است که شما میتوانید اجناس باقیمتهای مختلف را مشاهده کنید. با اینکه امروزه دبی با جاذبههای تفریحی و اسکله معروف است اما بیابانگردی هنوز هم از زیباترین قسمتهای این تور به شمار میرود. همان طور که در بالا گفتیم، مرکز خرید برجمان Burjuman mall در ببر دبی قرار دارد که همین گویای این قضیه است که شما ضمن بازدید از این مرکز خرید و مجموعه بزرگ برجمان، میتوانید از مکانهای دیدنی موجود در اطراف این مرکز خرید هم دیدن کنید. داخل هر سه ترمینال فرودگاه دبی، اتوبوس موجود است. در این پکیج یک بن ۱۰ درهمی (۲٫۷۲ دلار آمریکا) در کافه آکواریوم و یک بن ۲۰ درهمی (۵٫۴۴ دلار آمریکا) در فروشگاههای داخل مجموعه به هر نفر داده میشود.هزینه پکیج بازدید از پناهگاه پنگوئنها در پاییز ۲۰۲۱، برای کودکان بالای دو سال و بزرگسالان، ۱۹۹ درهم (۵۴٫۱۸ دلار آمریکا) است. این یک منظره کامل است. در این مکان می توانید ببینید ، دستان خود را بگیرید و حتی جواهرات را امتحان کنید ، با فروشندگان چانه بزنید ، لوازم جانبی ارزان بخرید و از منظره شگفت انگیز لذت ببرید. در این مرکز خرید لوکس دبی میتوانید انواع پوشاک، لوازم ورزشی، لوازم الکترونیکی، لوازم منزل و… را همراه با فیلم تجربه کنید؛ اتفاقی که در سینمای چهار بعدی تجربه خواهید کرد.فروشگاهی با انواع سوغاتیهای عجیب و جالب در این محل فعالیت میکند که میتواند حسن ختام خوبی برای گشتوگذارتان در این بخش از دهکده باشد. خط سبز رنگ مسیر کوتاهتری است که ایستگاه Creek را به ایستگاه Etisalat متصل میکند. مرکز خرید ابن بطوطه، که در جاده شیخ زائد قرار دارد جزو بزرگترین مراکز خرید در دبی می باشد. این دو مرکز خررید بزرگ، فاصله چندانی از هم ندارند و در جاده Al Awir بعد از خروجی خیابان شیخ زائد واقع شده اند.

گلوبال ویلیج دبی از یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت 4 بعد از ظهر تا نیمه شب و از پنجشنبه تا جمعه از ساعت 16 تا 1 هکر نست باز است. بازار شناور دبی جزو جاذبه های لذت بخش این شهر است. در این بخش بیش از ۱۵۰ فروشگاه برند پوشاک، ساعت، طلا و جواهر در آن دیده میشود. ضمنا بدانید هر چه عیار آن بیشتر باشد به معنی این است که طلا خالص تر می باشد و در آن از نا خالصی کمتری دارد . این یک مکان عالی برای افرادی است که به دنبال گذراندن وقت با عزیزان خود هستند. بازدید از موزه مدرسه الاحمدیه نیاز به زمان زیادی ندارد و شما با ۲ تا ۴ ساعت وقت میتوانید یک بازدید کامل از این مدرسه داشته باشید. مرکز خرید امارات مال در جاده شیخ زاید در سال 2005 تاسیس شد و همچنان مورد بازدید کلیه گردشگران می باشد. مرکز خرید امارات مال در مرکز شهر قرار دارد. وافی مال در خیابان عود میثاء دبی قرار دارد. پس از 10 دقیقه پیاده روی به مارینا مال خواهید رسید. در ایستگاه متروی Ibn Battuta از قطار پیاده شده و از آنجا با 3 دقیقه پیادهروی به این مرکز خواهید رسید. متروی دبی از دو خط اصلی تشکیل شده است؛ خط قرمز و خط سبز رنگ. شما به راحتی با پیاده شدن از ایستگاه متروی Deira City Centre به این بازار دسترسی خواهید داشت.

در این مکان دیدنی میتوانید از کتابخانهی DNA دیدن کنید، تغییرات آبوهوایی زمین و فعالیتهایی که باعث بهتر شدن آن میشود را بیاموزید. نمای فولادی آن به طول 17 هزار متر است که با استفاده از فولاد ضد زنگ و جدیدترین الگوریتم های ساختمانی و با کمک ربات ساخته شده است. در ساخت این نما که از بیرون ساختاری بیضیشکل دارد، از فولاد ضدزنگ استفاده کردهاند که بر اساس جدیدترین الگوریتمهای ساختمانی ساخته شده است. اما اگر که می خواهید با ماشین شخصی خود به این مرکز خرید بروید، از خیابان شیخ زاید به راحتی مرکز خرید امارات مال را می بینید. یک ایستگاه مترو در نزدیکی مرکز خرید امارات مال دبی وجود دارد که بهترین راه برای رسیدن به این مرکز خرید محسوب می شود. بعد از خرید بلیط هواپیما دبی احتمالا این سوال به ذهنتان خطور میکند که پرواز شما در کدام یک از ترمینالهای فرودگاه دبی مینشیند. مرکز ورزشی «ترین استرنث اند فیتنس» (Train Strength & Fitness) با برگزاری انواع کلاسها و ارائه تجهیزات مدرن به شما کمک میکند تا در طول سفر نیز تناسب اندام خود را حفظ کنید. این بوتیک ها انواع مارک های محلی و بین المللی را به فروش می رسانند. تجربه حفار هیدرولیک به کودکان این امکان را می دهد که با استفاده از حفارها، دامپرها و سایر ماشین آلات ساختمانی کنترل را در دست بگیرند. برخلاف جواهرات معمولی ارزان ، مواد رنگ خود را از دست نمی دهد با گذشت زمان و برای مدت طولانی جذاب باقی می ماند. مارینا مال یک مرکز خرید معمولی به حساب میآید که کالاهای لوکس را نیز در خود جای داده است. در دبی مال میتوانید از جاذبههای زیادی دیدن کنید. این مالها و مراکز خرید بزرگ، نه تنها طیف وسیعی از فروشگاهها و کالاهای باکیفیت را در اختیار شما قرار میدهند، بلکه دارای امکانات تفریحی و رفاهی زیادی هستند که ساعتها شما را سرگرم میکند.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 8

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 83
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 565
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 862
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 5043
  • بازدید ماه : 24858
  • بازدید سال : 124992
  • بازدید کلی : 480948
  • کدهای اختصاصی